Ανακοινώσεις Αξιολόγηση Σχολικής Μονάδας

Καινοτόμος δίαυλος επικοινωνίας

Αναρτήθηκε από 5o Γυμνάσιο Κατερίνης

Στο πλαίσιο της εσωτερικής  αξιολόγησης της σχολικής μονάδας του σχολείου μας η ομάδα δράσης του 4ου άξονα προκειμένου να ενισχύσει τον ρόλο του υπεύθυνου καθηγητή πρότεινε στο σύλλογο διδασκόντων τη δημιουργία «κυτίου παραπόνων». Στόχος της δημιουργίας του «κυτίου» είναι η ενθάρρυνση των μαθητών να εκφράσουν τη δυσαρέσκειά τους και γενικότερα τους προβληματισμούς τους σχετικά με θέματα που αφορούν τη σχολική ζωή.

Η δράση εφαρμόστηκε με τον εξής τρόπο: ο υπεύθυνος καθηγητής μία φορά την εβδομάδα, πέντε  λεπτά πριν τελειώσει η διδακτική ώρα ζητά από όλους τους μαθητές να εκφράσουν γραπτά και  επώνυμα τους προβληματισμούς τους (σε περίπτωση που κάποιος μαθητής δεν αντιμετωπίζει κάποια δυσάρεστη κατάσταση, απλά γράφει το όνομά του).Στη συνέχεια ο υπεύθυνος καθηγητής αξιολογεί τα παράπονα των μαθητών  και επιχειρεί να δώσει λύση είτε μόνος του είτε σε συνεργασία με τη διεύθυνση και το σύλλογο διδασκόντων. Σ΄αυτό το σημείο πρέπει να τονιστεί πως ο υπεύθυνος καθηγητής δεν είναι ψυχολόγος, ούτε σύμβουλος αλλά παιδαγωγός, που  παρέχει στήριξη στο μαθητή. Αν ανησυχήσει για επικίνδυνες σκέψεις ή συμπεριφορές του μαθητή, το αναφέρει αμέσως στους ειδικούς του σχολείου και στους γονείς του.

Τα αποτελέσματα της δράσης είναι ενθαρρυντικά γιατί αφενός επιλύθηκαν προβλήματα που οι μαθητές δίσταζαν να εκφράσουν, για να μην στοχοποιηθούν και αφετέρου δημιουργήθηκε και εδραιώθηκε μία σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στους μαθητές και τον υπεύθυνο καθηγητή που είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη μαθησιακή διαδικασία και για  την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

Για τον συντάκτη

5o Γυμνάσιο Κατερίνης

Πες τη γνώμη σου